lördag & måndag & tisdag :D

Halloj. Ni Ser rubriken, dessa dagar kommer jag skriva om idag så kommer lite mer om söndag typ imorgon (har fel dator... bilderna är på den andra) men jaja :D
 
Lördag 14/3: I lördags var jag ju som sagt på tävling med lilla Amiral. Det var en CR (clearround) i Alvastra Ryttarna. Jag fick dock ingen rosett men är supernöjd ändå. Det börjar dock inte så bra... När vi kommer in i ridhuset (där tävlingen är, framhoppning + framridning var ute) så börjar jag galoppera för att få igång honom ordentligt. Han försöker hitta en utväg vilket inte går för Johanna (ridläraren) står i dörren så han bara typ springer åt sidan så jag inte hinner reagera så plötsligt ligger jag i spånet.. Men som tur var var detta före start men sen väl efter start kommer vi runt hela banan, galopp nästan hela tiden och bara två (egentligen ett (domaren var elak..)) stopp. Först vägrar han typ och hoppar jämfota över ena hindret och det andra springer han vid sidan av. Men vi fick även till ett par riktigt fina språng. Jag hoppade 40 cm. Men det var som sagt lite synd att jag inte fick en rosett bara... :'( 
 
Måndag 16/3: Egentligen har jag inte så mkt att skriva om igår för jag gjorde typ inget. Pluggade lite och gick i skolan så klart..
 
Tisdag (idag) 17/3: Idag gick jag i skolan och det var helt OK, efter det pluggade jag lite och vid 4 - 5 så gick vi ut i stallet (alva kom hem då) och så körde vi lite galopprogram med pållarna. Det gick över förväntan och jag är riktigt nöjd. Amiral visade för första gången (typ) att han är en riktig häst och inte en "zombiehäst" nej men haha. Det var kul första varet så bockade han massor och sparkade och hade riktigt bra med fart. Men sen blev han lite trött men han hängde i och galopperade på, vi körde 4 varv (2 höger + 2 vänster) men i slutet gick det trögt för honom. Men det var kul att även han taggade till lite, men jag tror det hjälpte till att både Otto & Frida och Strumpan & Alva var med och galopperade. Så det ska jag försöka göra oftare så han får upp lite muskulatur. Och även jag.. 
Men annars har jag inte gjort mkt imorgon är det dans igen och ska försöka få till det där inlägget men haha... 
 
 
Kram kram i alla fall och godnatt 
 
#ännuengammalbild haha har inga nya bilder på honom... (eller jo de från i söndags) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0