årsresumé

Halloj. Har nu hittat två listor om året typ, en lite mer i hästväg och en annan om livet i allmänhet. Har kortat ner de båda listorna då de var väldigt långa men här kommer de: 
 

Vad är ditt bästa hästminne 2014?
Svar: svårt.. Det var nog när vi var i Falsterbo på Falsterbo Horse show. Fast löshoppningen på strumpan ligger nog på delad första plats. ;D

Ditt sämsta minne?
Svar: När Goliat åkte, det var den 6/6-14. Saknar honom lite än, men vet att han har det bra där han är nu. <3

 Har du köpt några hästar?
Svar: Nej äger ingen häst har aldrig gjort.

 Sålt några hästar?
Svar: Nej har aldrig ägt en häst.

 Hur har du utvecklats som ryttare under 2014?
Svar: Jag har utvecklats rätt mycket, bland annat hur man lite ska hantera oerfarna hästar, olika sätt att få dem glada. Med mer. Massor.

 Hur har dina hästar utvecklats?
Svar: Ja om man ska räkna Amiral som min egna så har han ju utvecklats enormt, det är mest han som jag har ridit det här året. Han har fått mycket bättre framåtdriv och lyssnar bättre på sjänklarna.

 Vilken häst har varit bäst under året?
Svar: Det är ju som sagt Amiral jag ridit mest men i Mjölby har jag även ridit bland annat Leo väldigt mycket, det är svårt att säga eftersom en häst rider jag 2-3 ggr i veckan och den andra bara en gång. Strumpan är ju alltid bra också, haha :D 

 Vilken häst har du stått närmast?
Svar: Det är också svårt.

Har någon häst varit sjuk eller skadad 2014?
Svar: Ja Strumpan har haft korsförlamning och skada på hornhinnan och Amiral har haft fång. 

 Har du träffat några kända ryttare?
Svar: Nej tyvärr träffade ingen på Falsterbo.

Vilken tävling har varit den bästa?
Svar: Jag har knappt tävlat nått alls mest clearrounder.

Vad var ditt dyraste inköp?
Svar: Jag har inte köpt så där jättemycket.. Men det var nog ett par vinterridstövlar.

 Vad har du köpt mest av, alltså i kvantitet?
Svar: grimmor tror jag, 3 st bara dock men har inte köpt så mycket annat.

Vad är det högsta du tävlat under 2014?
Svar: haha clearround... det var nog 50 cm

Vad kommer du sakna från 2014?
Svar: Det vet jag faktiskt inte.

Är det någon tävlingstabbe som du minns?
Svar: Har knappt tävlat något

Vad har du för mål med vardera häst 2015?
Svar: Det är nog Amiral att bara fortsätta som vi gjort, träna på att hoppa i galopp, hästarna på ridskolan är svårt att säga eftersom man byter och så. Strumpan rider jag inte så mycket men vi får väl se.

Hur kommer ditt häst-år se ut 2015?
Svar: Rätt oförändrat gissart jag på. Kommer gå kvar i Mjölby, rida på Amiral ca 2 ggr i veckan, hjälpa till med Strumpan nån gång då och då.

Vad kan du lova dig själv inför 2015?
Svar: Jag ska försöka lova att inte tjura ihop så lätt på Amiral som det kan bli ibland. 

 
 
 

Har året varit bra? 
JA året har varit jättebra, många saker har hänt, en häst försvann från stallet men det kom en ny, en ridbana har gjorts. Vi har fått lite nya hinder som Alva målar för fullt. Massa har hänt!
Höll du några utav dina nyårslöften? 
Jag hade väl egentligen inte direkt några nyårslöften
Tror du 2015 kommer bli lika bra? 

Ja det hoppas jag på och det känns som det.

Har du förlorat någon kompis detta året? 
Nej det tror jag väl inte, har inte bytt klass och alla går kvar i samma så Nej.
Nämn en positiv sak från 2014?

Jag började rida och lära känna Amiral. 

Finns det någonting du ångrar med 2014? 
Inget speciellt men det kan väl va att man la lite för mycket energi på vissa egentligen helt onödiga saker.
Lärde du dig något nytt under 2015? 
Ja det är klart man lär väl sig nåt nytt varje dag? Nej men i skolan och på ridningen osv.
Blev du kär i år?  
Det kan jag nog faktiskt inte säga att jag blev..  

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 

Jag vet inte men nu känns det som jag alltid kommer minnas 6/6 när Goliat åkte.. Eller 2 januari när jag löshoppade Strumpan, det var som en adrenalinkick ungefär! Det var jättekul, man var nervös samtidigt som man var uppspelt och kunde på samma gång känna sig trygg på Strumpan. Skulle (nästan) döda för att få göra om det!!!!!!!!! 
Vilka länder besökte du? 
Jag har väl mest hållit mig hemma i Sverige tror jag.
Har du varit sjuk eller skadat dig? 

Inget speciellt bara att jag var väääldigt förkyld på julafton..  
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 

Jag tror jag varit ungefär lika glad/ledsen som tidigare år.
Vad önskar du att du gjort mer? 
Tränat.. Vet att jag borde men är alldeles för lat...  

Vad önskar du att du gjort mindre? 
Att jag hade mindre förväntningar på allt och alla..

Hur tillbringade du julen? 
Vi var hemma och firade jul, farfar kom över framåt lunch och firade med oss hela kvällen.

Bästa boken du läste i år?  
Svår fråga läser ju rätt många böcker... men kanske kan säga nån... 1. Den femte systern av Mårten Sandén och 2. Öga för öga, tass för tass av Maria Ernestam.
Vad gjorde du på din födelsedag 2014? 

Jag vaknade, fick paket på sängen. Öppnade dem, gick ner och åt, åkte till skolan. I skolan fick jag lite paket av mina kompisar. Åkte hem och fick paket av grannen och farfar.
Hur skulle du beskriva din stil år 2014? 
Som ganska enkel och inte särskilt utstickande alls.

 asså den här bilden, garvar ihjäl mig!!!!!!!! :D :D :D :D Den är jag inte säker på när den är tagen.. Det var nån gång förra vintern. 
 
Men det var väl min lilla årsresumé har väl egentligen inget mer att tillägga. Kram på er :p

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0