25/9-29/9

Hejjj litte snabb uppdatering om de senaste dagarna. (datumen där) 
 
25/9 ~ Har egentligen redan skrivit typ allt om det, men kommer om ridning nu ~ det gick suuuuper!! Tror han äntligen kommit på att det är rätt roligt att få komma iväg på en tur, för på ridpassen hemma tidigare har han också varit superpigg, jätteroligt. Men i alla fall. När han kom ur transporten kunde han knappt stå stilla.. Och slängde med huvudet och liknande. Han var jättepigg när vi travade fram gjorde han små bockningar då och då. Han var även jätteduktig på arbetet bara att det var mest inriktat på galopp och volter i galopp och det är inte hans bästa sida men han jobbade på och nån volt kom vi i alla fall runt. Han försökte hela tiden men allt förstod han inte och så blir han trött rätt snabbt fortfarande även om han har fått upp konditionen nu. Så är det mycket för honom att ta in och blir därför trött i huvudet. det var dressyr men som alltid lyckas min ridlärare komma in på bommar varje gång.. Så det blev ju några skutt i slutet men då hoppade han faktiskt så är riktigt nöjd med honom där! <3 Det var typ det om ridningen, duktiga lilla Amiral! ~
 
26/9 ~ Tog en liten ridtur på Amiral då med. det blåste väldigt mycket och jag tror han var lite rädd eller nått för när jag kom ner till hagen sprang han runt typ 10 varv (minst) och då och då tog ett skutt över en rasad stenmur som är där... (då såg jag att han kunde hoppa..!) Men sen när jag skulle rida på honom var det verkligen ingen energi kvar alls han gick knappt ens framåt.. Så det blev lite misslyckat. ~
 
27/9 ~ I lördags var Ella borta så då fick jag rida. :D Han var mycket mer framåt då och bockade nån gång ibland, jättekul. red över vägen då, finns inte så mycket att säga, men jätteroligt :D ~
 
28/9 ~ Ella var och red då, jag gjorde inte så mycket. Det var konfirmation i kyrkan cirka 2,5 timmar eller nått. Rätt roligt ändå. Är dock fortfarande inte helt säker på om jag ska gå.. Måste känna mig in lite. Fast prästen är rätt rolig ändå. (jämför Jesus med "matchens lirare" i en ishockey match, (hahahahahaha :D :D :D )) ~
 
29/9 (dag) ~ Inte gjort mycket, kommit hem från skolan tittade liten stund på Avatar, en serie jag kollar på, och har pluggat nu. Blir ingen ridning idag ska snart äta. har väl egentligen inget att skriva så. Puss och kram, Seanbanan. Hejdåå
 
våran knäppa lilla hund. <3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0