Förlåt för lite bloggning.. Men goliat...

Det har hänt så mycket det senaste dygnet typ. Allt har varit bra i skolan, inget särskilt har hänt där. Men igår var det ju Valborg och vi hade några gäster som skulle komma och det skulle ju bli jättetrevligt tänkte jag och sen blev det lite annat.. Dom hade nästan precis kommit när Alva och jag går ut för att ta in hästarna, och goliat är helt som vanligt så jag misstänker inget. Men när jag kommer in i boxen ser jag bara hur han står och skakar! Det är inte som om han fryser. Så jag säger till Alva och då fick jag gå ut och gå med honom, han känns stel och sådär.. Så Alva ringer mamma och hon kommer ut, säger åt mig att gå lite på fotbollsgolfen. Sen när jag gått där något varv så kommer Alva och då har han i alla fall bajsat en gång så han är inte förstoppad. Men Alva säger åt mig att gå lite till, då helt plötsligt bara lägger han sig ner och jag ropar på Alva som börjat gå tillbaka hon vänder sig om springer till mig och ringer mamma igen. Och hela tiden hade vi gäster också. Men vi lyckades ta oss till boxen igen och då ringde vi till Patricia så hon kom och vi försökte få i honom lingröolja och allt möjligt, men det gick inte så vi ringde veterinären. Hon gav smärtstillande till honom och lite mer. Men senare på kvällen så började han äta igen så det gick framåt. Och idag betädde han sig som vanligt men nu ger vi honom lite i taget och hans mage fick vila lite mitt på dan. Men nu mår han bra. Och ikväll red jag men det skriver jag i ett annat inlägg ;) kram ❤️


Gammal bild 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0