Igår!!

Hej va i ridhuset igår, hade tänkt rida hela tiden men när jag skulle sadla Goliat så börjar han sparka mot mig blir så himla förbannad så slänger av sadeln igen och in med den i bilen så kör jag typ 40 min. repgrimma med honom i början i stället ;) Det gick jättebra i slutet, t.ex. när man ska få honom att gå på en volt och sen komma in till mig när jag stannar då i slutet kom han direkt, så det blev han bättre på och sen accepterade han mig mer allmänt i slutet så där är jag nöjd. Och sen tar jag på honom alla grejer och hoppar upp och börjar jobba honom direkt (eftersom han då redan är uppvärmd.) kör mest galopp så han får springa av sig lite inte så mycket jobb eftersom han gått så bra på repgrimman. Men galopperar i alla fall mycket och han bockar typ bara 2 ggr. så är riktigt nöjd, tror att han busat mycket mer om jag inte kört repgrimma först!! ;) :) Ska köra repgrimma oftare nu, det behövs verkligen på honom... haha :D :D 
 
busplutt!!! <3<3 (foto alva) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0