julafton!

OMG DET ÄR SNART JUUUULAAAFTON!!! Längtar verkligen såååå mycket, älskar julen!! Skrev inte sen i torsdags så ska försöka sammanfatta lite då. 
I torsdags :D: 
Jag skrev ju om skoldagen men inte ridningen. Jag hade Leo, och det var som en liten tävling. Först skulle man hoppa 4 hinder, sen ner på travbommar. efter trtavbommarna skulle man köra genom en bro (det är bommar som man ska rida mellan utan att röra dem) och sen efter det var det serpentinbågar och ryggning. Efter det skulle man hoppa 4 hinder igen. Och allt detta skulle gå så snabbt som möjligt. (på tid alltså). Det gick faktiskt bra, hade Leo och han är bara fyra. Vi kom sist men han var så duktig! Han kan inte så mycket, är inte så van att hoppa men han kom över alla hinder direkt förutom 1 när jag red en för snäv sväng. Och han var duktig på bommarna och bom-bron (haha) och serpentinerna gick jättebra. Det var bara ryggningen som gick lite långsamt men det gick det med. Men hallå jag menar vad kan man kräva av en 4-åring egentligen? Så är jättenöjd<3<3<3
I fredags :D:

Det var skolavslutning då. Gjorde inte så mycket fick våra betyg, "lekte" lite och så. Sen på eftermiddagen tänkte jag rida men det var sviinkallt...
I lördags :D:

Vi var i Tranås och julhandlade. det är verkligen supermysigt där! Hittade faktiskt allt där så det var bra, finns väl egentligen inte så mkt att skriva men... 
I söndags :D:

Vi julpyntade i stallet tillsammans med Ella, Mia och Frida <3 Det blev faktiskt jättefint tycker jag, jag gjorde Iors och Lystras box. Sen på eftermiddagen åkte jag ner till Farfar och hjälpte honom att julpynta. Innan jag åkte ner till farfar red jag en sväng med Frida och Alva också. Red ut och Amiral fick springa av sig riktigt mycket vilket han behövde!! Han började med att sparka lite och försöka springa om strumpan när vi skrittade. Det kom även en bockning då och då. Första traven gick bra, sen galopperade vi det kändes som att han var jagad av nått han var verkligen jättespänd och sprang för sitt liv typ. Så fort jag lättade bockade han. Men överlevde även det och sen travade vi efter det också och då var han ännu värre då bockade han verkligen mycket i typ varje steg elr nått.. haha! Men det var bara kul och jag satt ju kvar så hahaahha!! <3<3
I dag :D: 

Jag har inte gjort mycket, har sviinont i halsen. Bara jag inte blir sjuk lagom till julafton... *snyft* spelat lite datorspel, kollat på tv. Typ det. Skulle egentligen julpynta mitt rum idag men det har såklart inte blivit av än.. men får väl ta och göra det när jag skrivit klart inlägget. Så jag får lite julkänsla i alla fall eftersom man inte sett skymten av nån snö än... Senast va typ i Oktober..... Men har väl inget mer att skriva, ska ha Amiral imorgon och torsdag denna vecka så ska förhoppningsvis komma ut lite då :) 
 
 
Kram kram :D 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0