den här veckan! <3

Hej!
sitter nu i skolan och väntar på bussen eller pappa (vad som nu kommer först). Jag hade nämligen glömt att be pappa hämta mig och nu har han inte tid, får se om han kommer senare eller om jag tar bussen som kommer ca: halv fyra.. Tänkte i alla fall blogga nu för att få tiden att gå lite fortare.
 
Måndag: 

Det var som vanligt i skolan, sen på kvällen hängde jag med Alva till Mjölby. Hon skulle rida i stället för mamma (mamma är i japan med jobbet) det gick jättebra för henne. Hon hade Kassim och han gick riktigt fint i slutet. Sen när vi kom hem var det typ äta, titta lite på tv samtidigt som jag pluggade lite sen gick jag och la mig...
 
Tisdag: 
 

Jag red på goliat på banan och Alva red Strumpan. det gick rätt bra men han var vääääldigt pigg!! Alva hoppade upp lite i slutet och galopperade så han fick springa lite mer (mig slänger han bara av om jag ökar på honom) Han var väldigt duktig den lektionen. Supernöjd!
 
Onsdag: 
 

Det var lekiton i Mjölby och Alva hade tänkt titta på medans pappa handlade men det blev ändrade planer för att jag hade teori då fast jag inte fått veta det (det var jag och en till som inte visste...) så då åkte hon med pappa. Teorin handlade om hur vi skulle göra så bra som möjligt och inte bryta ner dom när vi red, (lite svårt att förklara) och att tänka "hållbarhet före prestation" det var kul i alla fall. 
 
Torsdag: 
 
Alva skulle rida i Alvastra med Strumpan för Johanna, så jag följde med och hjälpte henne med att göra i ordning henne. Och när jag står och håller på att borsta henne så helt plötsligt bara biter hon tag i mig.. Asläbbigt! Det gör så klart skit och jag bara skriker (som tur var var vi själva där.) Alva kommer fram till mig och kollar, det har i alla fall inte gått hål och jag hade två tröjor mellan. Och sen ser man att strumpan bara står och skäms..haha hon vet ju sååå väl att hon gör fel. Men sen sitter jag och tittar på när Alva gör färdigt strumpan. Och tittar även sen när hon rider, det går väldigt bra för henne och strumpan är helt svettig sen.. Och sen är hon hur snäll som helst. Nu gör det lite ont men inte som igår ;) 
 
Fredag: 
 

Idag har dagen varit som vanlig. (det har den varit alla dagar i skolan) Ikväll kommer Anders, Linn, Emma och Wictor hem till oss så ska vi bowla lite, frågan är bara om jag kan bowla med min arm.. det gjorde ju ont när jag spelade handboll, innebandy, basket och fotboll på idrotten, så vi får se. Annars tittar jag väl bara på. Annat är nog inte inplanerat idag. 
 
I helgen: 
 

Inget bestämt precis men blir väl lite ridning antar jag.
 
Nu har jag nog skrivit av mig, haha!! 
 
 
Kram kram.
 
(bild kommer nog på bettet..)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0