Onsdag!

Hej! asstolt sen i onsdags. Fick rida en unghäst vid namn Meja! Hon är bara 5 år typ bara inriden inget mer... första gången jag red henne, alla andra blev asavundsjuka och var ju tvungen att "hacka" på att jag hade en knapptelefon och ingen touch, jag har ju en sån "stenålders" mobil, då måste man ju bara kommentera det ungefär 75 miljoner gånger bara för man får rida en svårriden häst... Men jag var så klart hur nervös som helst när jag fick se att jag skulle rida henne började ju typ hyperventulera.. Men hon var jättetrevlig i boxen, hur sällskaplig som helst, jättemysig. Sen var hon ju hur pigg som helst i början, kunde knappt stå still när jag skulle hoppa upp så alva fick hjälpa mig lite... sen började vi lektionen med att kolla gas och broms (som vi alltid gör) det gick ju inte sådär jättebra.. gasen funkade ju men inte riktigt  bromsen, jag fick rida in i en annans rumpa hela tiden för att få stopp på henne. Men vi började i alla fall med lite övningar, man skulle trava på lång- kortsidorna och skritta på en tiometersvolt i varje hörn, det gick väl inte så jättebra i början men efter ett tag kom jag på henne lite grann.. men sen skulle vi galoppera på lång- kortsidorna och trava på volt, det var svårare! Men det gick riktigt bra där också. Sen i slutet travade vi runt lite gjorde lite bakdelsvändningar(i skritt) och trava på långa tyglar, och lite sånt.. Sen skulle vi galoppera igen då gick det riktigt bra (hon började nog bli lite trött..). Och då gick det jättebra att bryta av så slutet gick det super bra! Jag är supernöjd med den ridlektionen det kändes att hon lyssnade på mig i slutet, hon kanske blev min nya favvohäst, vet inte.... men jag vill i alla fall rida henne igen! Hoppas jag får henne nästa gång med!
 
Kram kram!<3
 
 
lite knäppa bilder på mig och Meja.... (Alva tog dem)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0