Heeeeeej!

Hej! 
I lördags kom en ny häst till stallet, hon ska var där över sommaren. Hon heter Laluna.Hungrig nu med Mira och Strumpan. Det blev först ett gnägg, sen började strumpan och Mira att valla henne, eftersom hon är så låg och inte säger till om nått. Men nu tror jag det blivit bättre att hon fårvara med lite i af. :D
Jag red innan dom kom med hoppade lite för att se om han skulle hålla på som han gjorde i Mjölby. Men det gjorde han inte han var riktigt snäll, försökte visserligen att dra ner huvet men jag kunde hålla upp det. Red först i trav men sen kunde jag även galoppera på hindrena. Vi hoppade också ett litet titt-hinder ett som var smalare det tyckte han var lite läskigt, han hoppade av lite tidigt,  men det gick bra. Jag ramlade bara av en gång det var på titt-hindret men jag slog mig inte. 
 
Igår tog Alva, jag och mamma en liten tur upp på berget, vi red upp för en rätt lång uppförs backe Alva galopperade upp för den, jag travade ifall han skulle bocka. Det gick bra. Alva tog den två ggr. Jag och mamma en gång. Sen red vi den vanliga vägen uppe på berget, det gick bra. Strumpan var helt galen.. Goliat verkade lite trött men det gick bra.
 
 
Idag ska jag inte göra något särskilt bara slappa. Alva jobbar hos Anna-Lena på ridläger med små söta barn. Och mamma jobbar som vanligt. Pappa kommer att vara ute och jobba hela dan. Anton ska vara på tennisbanan hela dan tror jag. Så jag blir helt själv :( aja det går nog bra ;)
 
Hejdååå!!<33
 
Lilla pluttepojken!<33
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0