Måndag 29 Juli 2013

Hej! Idag var vi i stallet och skulle rida. Det regnade ju igår så det gick bra att rida på banan. Men Goliat var inte så himla lätt att få in. För det första stod han längst bort i hagen, så jag började ju gå för att hämta honom vad tror ni då kom över min fot? Jo en ORM!, visserligen tror jag att det är en snok men kul var det inte, den var rätt stor också.
Men i alla fall kommer jag fram till Goliat. Då tar jag honom utan något problem, men sen när vi ska gå står han bara och tittar, han vägrar att gå! Men jag lyckas efter många prövningar att dra fram han då ser jag att han inte stödjer alls mycket på en bakhoven, han haltar alltså! Då går jag och känner och trycker på båda benen men känner inget alls. Och jag fortsätter att gå mot utgången.
 
Då kommer mamma in och tar honom åt mig, svårt för henne ,med för han är inte alls villig att gå!. :O Sen när vi lyckas ta ut honom ur hagen tar jag över så att mamma kan titta. Hon ser det och känner på båda benen. Känner inget heller så vi tror att han bara trampat snett eller liknande. Så jag ska rida ändå men lugnt och försiktigt så vi ser hur det utvecklar sig.
 
Så jag hoppar upp och börjar skritta då kändes det jättekonstigt för han haltar då i början men han blir lite bättre när han kommit igång, sen börjar  jag trava då blir det jättekonstigt i början också men blir lite bättre efter ett tag men han haltar i alla fall. (men inte så mycket.) Sen bestämmer vi oss för att det blir skrittarbete och mest fyrkantsspåret. Det går bra, han går fint och sköter sig.
 
Sen i slutet känns det i alla fall bättre än i början så det förbättrade sig i alla fall! Vi går och gör i ordning honom sen och då känner vi igen på benet då känns det inget heller så vi kommer fram till att han bara har trampat snett eller nått och att det kommer bli bättre :) :p
 
Kram!<3
 
Krya på dig!!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0