Hej!

I förrgår var jag i ridhuset med Goliat, jag var där med Alva och Strumpan. Vi red dressyr. Alva gjorde lite mer komplicerade övningar. Jag började med att trava på små serpentiner och sen vid A bröt jag av till skritt red in på en volt försökte ställa han, jag gjorde tre volter på ena lång sidan. På andra lång sidan gjorde jag som sagt små serpentiner. Det jag skulle få ut på den lektionen var att han skulle bli mjuk och skön, och att han skulle kunna ställa han lätt.  Jag började i skritt sen i slutet gick det bra i trav men han var väldigt trött!! När jag skulle testa att galoppera på en volt blev han arg så han bockade för att få av mig och han lyckades... Jag ramlade av! Men allt gick bra jag slog mig inte. Och han stod still efter, tur var det för min fot hade fastnat i stigbygeln. Så efter det höll jag mig till skritt och trav. Men han blev jättefin och mjuk i slutet. Och när han skrittat lite på lång tygel, precis innan jag skulle skritta av så testade jag att galoppera och då gick det hur bra som helst i båda varven. Sen när jag skrittade av så rann svetten på han. 
 
Igår var jag i stallet med och då tog Alva repgrimma på Strumpan och jag red baracka på Goliat det gick bra fast det var jättekallt! Första gången jag red barbacka på Goliat!!!!!!!!!!!!!!
 
 
 
Hejdååååå!! Kram Ebba! 😃😜

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0