Torsdag till Lördag

Hej. Är gryyyyymt ledsen för att jag är så dålig på att blogga!!

TORSDAG i torsdags var vi på kurs igen. Gick bara till tolv, skönt! Sen åkte vi hem och åt och tänkte åka till stallet men det regnade för mycket.. Aja blev skönt i alla fall.

FREDAG hade vi ledigt från kursen så vi åkte till stallet lite tidigare och byggde hopp-bana så kom mamma lagom tills vi skulle börja tränsa ungefär. Vi hoppade lite sen och Goliat skötte sig jättebra. Sen i slutet fick jag prova att hoppa Strumpan. Det gick jättebra men guud vad seg hon var det hade jag inte riktigt väntat nig!! Men jag är ändå nöjd.

LÖRDAG åkte vi till stallet och skulle rida ut mamma, Alva och jag. Jag hade Goliat, Alva hade Strumpan och mamma Otto. Det gick bra han var pigg och glad. Sen kom vi till en uppförsbacke ( som vi brukar galoppera i) då började vi galoppera och jag var fortfarande på plan mark. Då blir Otto lite glad och börjar bocka lite, han är framför Goliat så det smittar av sig på Goliat som blir glad och sprallig så han sparkar bakut en gång och bockar två ggr. Jag ramlar ju såklart av med ansiktet först, jag får jätteont i näsan och pannan. I tänderna också för den delen... Jag fick en bula och det gör fortfarande ont i näsan. Sen i slutet fick jag skritta på Strumpan för Goliat skulle bara äta hela tiden och jag orkade jag inte hålla så jag hoppade av och ledde han. Då erbjöd sig Alva att rida på Otto och mamma gick. Då fick jag rida strumpan :) det gick bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0