Torsdag 1 augusti 2013!!

halloj. Igår var min dag såhär:
 Till en början låg jag bara och glodde på tv. Sen vid tre tiden satte jag mig i bilen och gav mig iväg till Mjölbys ridskola. Jag hade ju igen ridning. Jag fick Isse så jag gjorde iordning honom och gick ut och hoppade upp. Sen skrittade vi typ två varv för att värma upp hästarna sen började vi trava. I traven jobbade vi på varierande tygellängd och jobbade dom på serpentiner, volter ledande tygeltag.. Och sen kortade vi upp tyglarna så dom var lagom långa och kom fram i galopp och stod upp i galoppen. I galoppen jobbade vi dom så att man kortade upp tempot på kortsidorna och galopperade på en volt sen när man kom till långsidan så skulle man öka igen. Eftersom Isse var så seg så var det väldigt mycket ben som behövdes för att hålla honom i rätt tempo. Sen bröt vi av till trav och längde ut tyglarna till halv långa och jobbade dom med lång hals på volter. Sen efter ett tag fick Ingrid (ridläraren) hoppa upp på en häst, p.g.a. att den inte lyssnade.  Och då fick vi bara trava runt på fyrkantsspåret och hålla oss ur vägen för Ingrid. sen när hon hade ridit en stund och till slut var nöjd så galopperade vi igen nu bara på fyrkantsspåret  och sen saktade vi av till trav och travade av dom. Och till slut fick vi äntligen skritta igen. Det var en skit jobbig lektion både för mig och Isse. Jag var helt dösvett och mina ben bara skakade efteråt. Det var jättejobbigt! Inte precis en lugn lektion att börja med...!
Isse och jag som hoppar ;)  
 
Sen efter det när jag kommit hem dröjer det inte länge förrän vi drar iväg till nästa stall... Då tar jag med mig cykeln eftersom Goliat har haltat lite på sistone och behöver vila. Så jag tar in Goliat och pysslar om honom lite. Sen när Alva är klar går jag för att släppa ut honom igen men det vill han inte! Han står kvar jättelänge vid grinden och tittar på mig. Men sen i alla fall går han till Otto. Och medans Alva tar hästen tar jag min cykel, det är ju faktiskt ungefär som att rida.. Det går i alla fall bra både för Alva, Strumpan, jag och min cykel. Sen åker vi hem och äter mat sen dimper jag nästan direkt ner i sängen och somnar!!!
Det var allt jag gjorde igår.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0