Ridning igår!

Hejj! jag var ju på hoppträning i går som ni kanske vet.. Det gick ganska bra. Jag fick Melody, hon var ganska seg men i slutet skulle vi hoppa bana och då fick jag ändå ganska hög fart. Men jag fick göra i ordning både innan och efter, det är kul! I början började vi med att trava över bommar det gick bra bara lite seg, sen skulle vi försöka galoppera igång dem och det gick ju inte så bra, hon rörde sig ju knappt frammåt och redan då började hon svettas som en gris.. haha. Sen tog vi några skutt över ett kryss, och övade på att bryta av vid rätt ställe det gick bra, hon lyssnade när hon skulle bryta av vid trav och skritt och så vidare. Sen red vi lite andra skutt också det gick också bra ändå tycker jag väl. Men det var ju farten som saknades!!! :-/ Och sen skulle vi hoppa bana. Då hade hon ändå lite fart som tur var så vi kom runt hela banan. Men jag är ändå ganska nöjd med lektionen. Ser fram emot till nästa lektion! Men ses<3
 
xoxo ebba
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0