Kom hem från Blixten :)

Halloj alla fina och söta läsare (alla andra också).
Nu har jag precis kommit ut ur duschen, det var riktigt skönt att duscha :)
Men i alla fall nu ska vi inte prata om min dusch för det är inte roligt!! :D Jag var hos Blixten och red idag, det gick inte så bra tycker inte jag.. Men först var vi i alvastra kungsgård, hos Lill-prinsen...m.f. aa men i alla fall, det kom också en ny häst dit som heter Otto, ni kan läsa lite mer om han här→ otto-fakta (haha)
Sen när vi kollat lite på han, gjorde alva i ordning sin häst Strumpan läs om hennes ridning här→ strumpan-ridning eller här→ mer-strumpan-ridning Sen när hon gjort i ordning henn så åkte vi till Alvastra Ryttarna =)
Där gjorde jag i ordning Blixten, som inte var på humör alls idag :( Först sprang han iväg i hagen, sen bråkade han i spiltan, när jag red så var han inte koncentrerad :( Och sen när vi gick tillbaka till stallet, och jag tog av tränset och skulle sätta på grimman (jag hade tyglarna runt halsen som jag brukar) så smet han :( :'(
Inte roligt, då ropade jag först på pappa sen sprang jag efter han (han smet för att han ville ut i hagen) Jag fick tag på han som tur var, för han kom inte längre för det var staket. Och sen gick allt bra tills han skulle ut i hagen, för då började han springa iväg innan jag släppt han :(
Men sen hann jag stoppa han så jag kunde släppa han, men det var inte roligt!!
Men nu är jag hemma, skönt i alla fall.
Men en kort sammanfattning är: Han var absolut INTE på humör!! :'(

Men jag slog mig inte som tur var. Men har inget mer att skriva.. :)
Hejdå kramkram<3 ♡♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0