Hejsan svejsan :D

Hej. Sitter i skolan och "skriver" elevpresentationen till utv. samtalet nästa termin. Kuuuuul. Annars finns inget och göra och jag är klar med det så... what ever.. haha. Plus att Lars sitter inne i ett litet rum och snackar betyg. Så vem bryr sig egentligen? Inget mer att plugga till ändå. I lördags var jag lite och julhandlade med mamma och pappa, egentligen åker de oftast själva först och sen alla till Tranås typ nästa helg. Men hade inget till mina kompisar så följde med och köpte mest till dem men liiiite till pappa och farfar hittade jag. I söndags hade jag även Amiral så drog till ridhuset tillsammans med Alva. Hoppade lite för  det stod hinder framme och det var längesen. Egentligen gick det bra men är typ för kritisk mot mig själv, det var så att han jämt bröt av till trav innan hindret och travhoppade. För han är fortfarande lite osäker på hinder och Ella som brukar hoppa honom är lite hopprädd så hon hoppar antagligen i trav och därför känner han sig säkrast med det. Men jag försökte att få honom i galopp och lyckades 2 ggr på ett hinder (om ni fattar) men Alva som är bättre på att få fram honom skulle testa. Så klart lyckades hon med en hel bana, men egentligen ska jag inte jämföra mig med henne eftersom hon har fightas med Strumpan i 3 år som är lite liknande men jag tjurade väl kanske ihop en anning och blev ledsen blandat med lite ilska (mest på mig själv..) Men egentligen gick det bra för han hoppade fint med mig också. 
 

I torsdags var det ridning också (haha såklart) jag hade lille Leo!!<3 Älskar honom, synd han e så liten bara... Det var dressyr och gick riktigt bra faktiskt. Red utan stigbyglar, liite jobbigt i galoppen av olika anledningar: 
1. Han har asskumig galopp...
2. Han har svårt för galopp så bryter lätt av till trav. 
3. När han bryter av till trav skumpar det som jag vet inte vad eftersom han typ försöker springa om en stor häst som är ungefär 170 cm... hahah så det går rätt snabbt och skumpar...
Annars gick det bra, finns egentligen inte så mkt att säga om det.. 
suddig bild på Leo och pappa, han ville inte direkt stå still asså... (Leo asså) haha. Super gullig och mysig häst, pappa är också snäll <3

Det var typ det jag hade och skriva, sista veckan i skolan!!!! På torsdag är det sista ridningen också, ska hoppa tror jag. Ska även spela volleyboll i skolan då får se hur det går... Aja hejdå i alla fall pussss
 
nån bild på totte... :D :D 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0