Ridningen igår

Hejsan svejsan XD. 

Jag red ju amiral igår som ni säkert vet. Vi körde lite galopp-program med dom. Alva hade Otto för strumpan fick vaccination på förmiddagen så då kunde man inte rida henne. Så Alva fick låna Otto. Det gick jättebra tycker jag, han hängde inte riktigt med Otto i galoppen dels för att Otto har längre ben och sen bocka han emellanåt och ibland skrittade jag lite av olika anledningar. Dels för att han en gång halkade och då vill man ju liksom inte fortsätta galopper om han halkar igen.. Och ibland kände jag att jag inte riktigt hade kontrollen och då saktade jag av. Han var väldigt mopsig men det tror jag var för att han hade överskottsenergi och att Otto var med. Han brukar tydligen moppsa sig med Otto i närheten.. Aja första gången vi galopperade iväg for han bara rakt upp i en bockning, böjd som en banan.. Det var läskigt men jag tror att han inte riktigt var beredd på att vi skulle galoppera och så höll jag kanske lite för hårt i tygeln... Det gick bra i alla fall. De andra gångerna gick bra bara att han bockade ibland medan jag galopperade. Men inte lika högt som första :). Nu ska jag åka till stan lite för Alva behövde lite saker så jag följer med. 

Måste gå nu, hejdåååå 



Amiral! ❤️❤️❤️❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0