Mjölby första lektionen :)

Heej :) ursäkta att jag hamnat så här efter.. Sitter nu och äter frukost så passar på att blogga lite :) jag fick meja i Mjölby det var kul, och man såg att hon hade njutit av ledigheten.. Hon var rätt tjock! Jag hade i alla fall henne och vi red ut till sjunnings. Först jobbade vi lite öppna och tagen bakdel, det är början till sluta, och där jobbade hon perfekt!!! Hon var samlad, lyssnade bra och jag är jättenöjd. Sen på slutet hoppade vi lite, meja och jag var sist och såg att alla andra fick hoppa så hon kunde knappt stå stilla och sen när jag bad henne galoppera, när det var våran tur, och då bara flög hon iväg! Och sen när vi hade hoppat dom två hindren vi skulle (och det gick jättebra) så börjar hon bocka som sjutton! Jag hade ju korta tyglar (såklart) så jag satt liksom redan halvvägs av men sen kommer jag på den smarta idén att länga tygeln så jag kunde sätta mig upp och då får jag kontroll igen ;) så det löste sig. Sen skulle vi hoppa en gång gill och det gick bra och sen bockar hon efter igen men denna gången var jag med på det lite mer så då löste jag det nästan direkt. Sen gick vi hem :) jag är jättenöjd med det passet hon var så rolig, det var roligt med lite bockningar :) :D 

Jag måste gå och byta om nu för Ella kommer och så ska vi rida klockan tio. Och nu säger mamma att jag ska rida på ior men får väl se om jag kommer hem levande.... HJÄLP!  






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0