Godmorgon, pass nr 1

Heej! Nu kommer i alla fall ett pass :) 

Måndag 4 augusti: 

Vi började med att vi skulle rida lite på ridbanan, det gick bra till en början men sen helt plötsligt bara lägger han sig ner och jag hinner precis få upp honom innan han börjar rulla runt oxå.. Men jag väntar på att mamma ska komma och hjälpa mig upp (han har lite problem med att stå stilla..) och då kommer en jätteläskig moped på vägen och då gör han värsta banan-hoppet. Tur att jag INTE satt på! Och strax efter det kommer Roland och ska köra på ridbanan (det är han som hjälper oss med den) så då kan vi ju inte direkt rida där. Så vi går ut på fotbollsgolfen och där går vi förbi åsnorna som är vääldigt intressanta så de kan han nästan inte släppa med blicken. 

Sen en stund går det lugnt han går på bra men vill gärna kolla på åsnorna. Efter en stund kommer vi till ett däck på fotbollsgolfen som antingen han tyckte var läskig eller använde som anledning till att få busa lite. I alla fall han störtvänder och börjar galoppera hem jag tappar/slänger mitt spö så jag inte ska råka slå till honom i alla hast liksom. Och precis lagom att jag tappat stigbyglarna börjar han bocka. Det var rätt kul nu efteråt men medan jag satt där och försökte få stopp på honom var det lite läskigt.. Det gick i alla fall bra så vi vänder igen och fortsätter gå. Då går det bra en stund och den när vi ska börja jobba lite så bara ställer han sig, jag blir då lite orolig ifall nått hänt när han sprang iväg eller om han bara härjar med mig. Så jag hoppar av efter att ha stått ett tag och försökt få fram honom. Jag hade ju heller inget så eftersom jag tappat det tidigare, och när jag hoppar av och ska trava med honom är det som inget hade hänt, han sprang på som bara den! Och jag hoppar upp igen och då går allt jättebra och jag tror att han stannade för att han inte ville jobba..! Men detta blev alltså ett lite galet pass men allt gick bra. Och hemvägen gick också bra. Nästa två pass kommer i ett annat inlägg. 


Kraaaaam<33 

❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0