Nu kommer lite ordentligare förklaring på vad som hänt! (del1)

Hej! Det blev lite rörigt i förra inlägget så ska försöka reda upp detta. Igår var Alva och jag ute och red, vi red i en hage där det fanns pinnar och hoppa över. Vi gjorde det för att det var kul, självklart tyckte Goliat och Strumpan det också, det fanns även en uppförsbacke som  vi galopperade/travade i. Och en gång när vi skulle köra i den efter ett hinder var han så pigg så jag inte kunde hålla det och för att visa hur glad han var bockade han, men han kan ju ta det lite lugnt tycker man ju men icke sa nicke det kan han INTE!!!!!!! Så jag flyger ju som en katapult över hans huvud och hamnar rakt på mitt huvud och sen ner på rygg. Det gör förstås svinont och jag får ont i hela huvet och det bara bultar innanför hjälmen. När mamma hunnit fram och Alva tagit Goliat som står nöjd och äter, tar jag av mig hjälmen och en sak som är jätteläskigt är att (ni vet knoppen mitt uppe på hjälmen) knoppen som sitter på hjälm känns som om den fastnat på mitt huvud, alltså att jag har nått mitt uppe på huvet som sitter fast där. Jag sätter mig upp och känner efter, det är på benet (där jag nu fått ett blåmärke) och i huvudet det gör ont. Jag hoppar så klart upp igen för att visa att han inte slipper undan bara för att han gjort detta. Men då när jag vrider på huvudet och tittar åt ett annat håll knäcker det bara till i hela nacken och än en gång gör det svinont.  Jag säger till mamma att jag inte kan röra huvet och då får jag bara skritta runt medans Alva kör "banan" igen. Sen när vi kommit till stallet är jag helt blek och det gör fortfarande svinont.
Alva är så snäll och tar hand om Goliat åt mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0