22 februari!

I Onsdags var jag med Goliat i ridhuset på eftermiddagen innan jag skulle till mjölby-lektionen. Jag hoppade, det gick bra! Eller i alla fall i slutet. I början när jag skulle börja hoppa var jag inte direkt beredd med hans hopp-teknik så jag ramlade av, han hoppar jättefint sen stannar han och drar ner huvudet. Jag hade satt upp ett hinder på ena snätt igenom och ett på andra snett igenom sen på ena lång sidan hade jag ett hinder med. På dom hindrena på snett igenom gick det jättebra varje gång, inget bus eller nått. men på det andra så ramlade jag av tre gånger. haha men allt gick bra :) Men han sprang ju som ett as mellan hindrena, hjälp!! Men i slutet gick det super bra på alla hinder!!!<3
 
Sedan på kvällen skulle jag till mjölby med och rida, knappt så att jag ville det, så himla trött jag var!! Men som tur var så var det teori. Det var skönt, vi fick kolla lite hur man såg att sadlarna låg bra och sen fick vi linda arbetsbandage och nattbandage, det är svårt att linda!!!
 
I Torsdagsvar det hopplektion i Mjölby, vi skulle hoppa bana mest då. Det gick bra tycker jag, jag fick rida Isse. Han var såå duktig, fast det går inte att slappna av och följa med en enda sekund på han, för då tänker han inte hoppa! Det märkte jag på ett hinder jag var super duper jättenära på att ramla av men jag kunde krama han lite så jag höll mig kvar! Tur att han stod still!
 
I Dag  var jag i Mjölby igen (inte så länge sen jag kom hem) och red igen en gång jag missat. Jag fick rida för Fia. Jag fick Tequila, typ andra gången jag red henne. Fy vad jobbig hon är, hon vill verkligen inte lyssna på mig ett dugg men jag fick henne ändå att göra som jag ville, men jobbigt var det!! haha!<3 En gång försökte hon bocka av mig med men jag satt kvar. Det gick ändå bra, jag är nöjd!!
 
 
kram kram<33
Goliat<3333
 
Isse<33
 
Tequila<33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0